با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل متن به صدا آشنا شوید

دسته‌بندی‌ها دسته‌بندی نشده
نویسنده مدیریت سایت
زمان مورد نیاز برای مطالعه 2 دقیقه

بدون‌شک مهم‌ترین اتفاق دنیای فناوری در سال‌های گذشته، پیشرفت هوش مصنوعی و ساخت مدل‌هایی با کاربردهای مختلف بوده است. علاوه بر کاربردهای مختلف هرکدام از مدل‌های هوش مصنوعی، نگرانی‌هایی نیز درباره این فناوری وجود داشته که «وارن بافت»، سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی، آن را با ساخت بمب اتم مقایسه کرده است. بااین‌وجود، هوش مصنوعی به شیوه‌های مختلفی می‌تواند جایگزین انسان‌ها و به‌ویژه کارمندان شود و در این مطلب قصد داریم چندین هوش مصنوعی تبدیل متن به صدا را به شما معرفی کنیم.   از مدل‌های هوش مصنوعی تبدیل متن به صوت به روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. به عنوان مثال، افرادی که در فرایند یادگیری با مشکلاتی …

بدون‌شک مهم‌ترین اتفاق دنیای فناوری در سال‌های گذشته، پیشرفت هوش مصنوعی و ساخت مدل‌هایی با کاربردهای مختلف بوده است. علاوه بر کاربردهای مختلف هرکدام از مدل‌های هوش مصنوعی، نگرانی‌هایی نیز درباره این فناوری وجود داشته که «وارن بافت»، سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی، آن را با ساخت بمب اتم مقایسه کرده است. بااین‌وجود، هوش مصنوعی به شیوه‌های مختلفی می‌تواند جایگزین انسان‌ها و به‌ویژه کارمندان شود و در این مطلب قصد داریم چندین هوش مصنوعی تبدیل متن به صدا را به شما معرفی کنیم.

 

از مدل‌های هوش مصنوعی تبدیل متن به صوت به روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. به عنوان مثال، افرادی که در فرایند یادگیری با مشکلاتی روبه‌رو هستند، می‌توانند از آن‌ها به‌عنوان یک فناوری کمکی استفاده کنند و کسب‌و‌کارها و تولیدکنندگان محتوا به‌عنوان یک صدا از خروجی آن‌ها کمک می‌گیرند. همچنین از آن‌ها به‌طور گسترده در بازی‌های ویدیویی، انیمیشن‎‌ها، کتاب‌های صوتی و موارد دیگری کمک گرفته می‌شود.

درحال‌حاضر، مولدهای متن به گفتار بسیار خوبی وجود دارند که هرکدام مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و کاربردهای منحصر‌به‌فرد را به کاربران ارائه می‌کنند. در ادامه 10 مورد از بهترین مدل‌ها برای تبدیل متن به صوت با هوش مصنوعی را معرفی می‌کنیم.

 

Love.ai یکی از قوی‌ترین و ساده‌ترین پلتفرم‌های هوش مصنوعی تبدیل متن به گفتار است که می‌توانید با کمک آن، صداهایی شبیه به یک انسان واقعی تولید کنید.

در این پلتفرم، طیف گسترده‌ای از صداها وجود دارد که چندین صنعت مختلف ازجمله سرگرمی، بانک، آموزش، بازی، مستندسازی و اخبار از خدمات آن استفاده می‌کنند. به همین دلیل Lovo.ai موردتوجه بسیاری از سازمان‌های سراسر جهان قرار گرفته است و از آن به‌عنوان مبتکر بخش متن به گفتار یاد می‌شود.

همچنین LOVO به‌تازگی نسل بعدی پلتفرم تولید صدای هوش مصنوعی خود با نام Genny را راه‌اندازی کرده که علاوه بر تبدیل متن به گفتار، دارای قابلیت ویرایش ویدیو است. با وجود این سیستم، تولیدکنندگان و سازندگان محتوا علاوه بر اینکه می‌توانند صداهایی شبیه به انسان تولید کنند، به‌طور هم‌زمان می‌توانند ویدیوهای خود را نیز ویرایش نمایند.

 

Speechify مدل هوش مصنوعی دیگری است که متن‌های شما در هر قالبی را می‌تواند به گفتاری با صدای طبیعی تبدیل کند. به عنوان مثال، با این پلتفرم می‌توانید فایل‌های PDF، ایمیل‌ها، اسناد یا مقالات خود را به صوت تبدیل کنید.

ازجمله قابلیت‌های دیگر این ابزار تبدیل متن به صوت با هوش مصنوعی می‌توان به تنظیم سرعت خواندن متن و همچنین وجود بیش از 30 صدای طبیعی، ازجمله افراد مشهوری مانند «اسنوپ داگ»، رپر آمریکایی مشهور و «گوئینت پالترو»، بازیگر آمریکایی اشاره کرد.

مدل Speechify از بیش از 15 زبان مختلف در هنگام پردازش متن پشتیبانی می‌کند و می‌تواند متون چاپ‌شده اسکن‌شده را نیز به صدای واضح تبدیل کند. نکته قابل‌توجه دیگر اینکه این پلتفرم کاملاً تحت وب است و از طریق افزونه‌های مرورگر می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

آخرین بروزرسانی : تیر 25, 1402
امتیاز 4.7 از 10
مقالات مرتبط
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *